Cadillac

Cadillac Logo

 

Modele Cadillac

 

Escalade

CTS

ATS

SRX

XTS

 

 

Istoria Cadillac

    Cadillac si-a inceput existenta intr-un maniera tumultoasa fiind o companie care era sa intre in repetate randuri in faliment si care a schimbat propetarii la fel de des. Inceputa initial ca un proiect ambitios care dorea sa obtina profit repede a fost, pentru o perioada, in propietatea lui Henry Ford, care a abandonat proiectul intrucat el era, la momentul respectiv, interesat de o companie cu viziune care sa aiba un plan solid de viitor.

Henry Martyn Leland
 

    Dupa clarificarea problemelor financiare si juridice noua companie si-a primit numele dupa exploratorul francez pe nume Cadillac, in speranta, ca asemenea pionierului, proaspata fondata companie va fi prima de succes din Detroit. Henry Martyn Leland a fost omul din spatele acestei afaceri, el fiind cel care a explicat investitorilor ca falimentul unei fabrici de automobile nu este o idee buna avand in vedere explozia pietii, pe care el a reusit sa o prevada.

    Un moment importat in istoria Cadillac este cel in care William Carpo Durant, fondatorul General Motors a decis sa cumpere fabrica in 1904 din dorinta de a diversifica liniile de produse. Durant a ofertat la inceput 3.000.000 $ lui Leland pentru fabrica sa. Pana in final afacerea s-a concretizat cu o suma de 4.5 milioane de dolari. Leland a parasit definitiv fabrica Cadillac in 1917 si a fondat unul dintre cei mai mari competitori ai acesteia, Lincoln Motor Company.

Cadillac 1902
 

    Dupa razboi, in 1946 Cadillac a inceput sa utilizeze termenul „Series 60 Special Fleetwood” un nume imbunatatit al generatiilor anterioare din ‚36 numite Series 60. „Fleetwood” a inceput sa simbolizeze masinile de top fabricate de catre Cadillac, spre exemplu „Series 75 Fleetwood”. De asemenea modele noi fara stalp intre geamurile din fata si cele din spate au fost introduse in 1949 pe o masina decapotabila cu 2 usi.

    In 1954 s-a alaturat flotei Cadillac si modelul Coupe Deville iar cativa ani mai tarziu, in 1958 Cadillac a prezentat modelul rar, varful de gama Series 70 Fleetwood Eldorado Brougham care la vremea respectiva costa 13.074 $ pe cand un Cadillac normal costa in jur de 5000 $.

Cadillac Elvis
 

    In 1965 Cadillac a renuntat la failmoasele nume „Series”. Astfel modelele Cadillac au inceput sa aiba alte diferentieri, cum ar fi cele de emblema intre modelele Deville si Fleetwood. Modelele Fleetwood erau cele mai luxoase din gama Cadillac cu mai mult loc pentru pasageri decat modelele Deville. De asmenea acesta a fost ultimul an cand termenul de „Fleetwood” era asociat cu „Eldorado”.

    In 1977 Cadillac a trecut printr-o perioada de reorganizare iar acest lucru s-a observat si in masinile pe care acestia le fabricau. Deville si Fleetwood erau acum de aceleasi dimensiuni si extrem de similare in multe privinte.

Cadillac Devile 1970
 

    In 1985 a fost introdus conceptul de „Cadillac of Tomorrow” respectiv masini de dimensiuni mai mici, cu tractiune pe fata si motoare amplasate transversal. Pe langa aceastea seriile Deville si Fleetwood continuau in gama Cadillac.

Cadillac Escalade 2013
 

    In perioada moderna probabil cel mai cunoscut model al producatorului este Escalade care a reusit sa isi cladeasca un nume propriu in industria automobilistica. Plecand de la ideea de lux a marcii, Escalade a atras cumparatori din randul celebritatilor, fapt ce i-a sporit si mai mult prezenta in piata. Ca raspuns la aceasta cerere a aparut o intreaga industrie cu scopul de a personaliza modelele de lux Cadillac oferind si mai mult decat constructorul in materie de calitate si dotari.

Alte Stiri Cadillac

[catlist id=318 orderby=”date” numberposts=10 excerpt=”yes”]