They don’t build them like they used to… Thank God !

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009


Intr-un accident auto tehnologia iti poate salva viata

    Foarte multa lume spune ca tabla de pe masini nu mai este la fel, ca totul este constuit in graba si ca producatorii de azi nu mai folosesc materiale de calitate. Reusesc sa iti dea exemplu o masina din ’80 care nu are pic de rugina si inca merge impecabil, pe cand masina ta, plina de electronica te lasa in drum cand ti-e lumea mai draga.
As spune ca argumentele sunt partial adevarate. Opinia mea este ca unele lucruri s-au imbunatatit prin compromisuri facute in alte parti.
    Liniile unei masini au trebuit rotunjite pentru a face fata reglementarilor cu privire la pietoni. Astfel multe elemente de caroserie sunt acum din plastic din considerente de pret, greutate si siguranta. De aceea sunt masini la care ai impresia ca totul este din plastic si nimic nu este solid. Lista poate continua mult si bine.
Baietii de la IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) din SUA, respectiv cei care verifica cum ai lovit tu masina si, daca este cazul sa iti plateasca despagubirea, au facut un test de coliziune intre o masina din 1959 si una din 2009.
    Rezultatul in opinia mea, confirma faptul ca nu toate compromisurile au fost facute degeaba si ca desi masinile nu mai au aerul acela de altadata, sansele sa pleci pe picioare dupa un accident grav au crescut considerabil.

Conform datelor celor de la IIHS in urma accidentului soferul din Malibu 2009 ar fi suferit rani usoare la genunchi pe cand soferul din Bel Air 1959 ar fi murit pe loc.

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009


Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009


Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009


Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009


Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009


Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

Accident Chevrolet Bel Air 1959 si Chevrolet Malibu 2009

About Adrian

Am crescut in preajma masinilor si tot timpul aveam impresia ca am descoperit masina mea preferata. Desigr ca a doua zi o luam de la capat. Astfel am ajuns sa scriu despre ele, sa le conduc si sa le reconditionez.

Comments

  1. “Tabla nu mai e la fel” când e vorba de elementele exterioare de caroserie, azi se foloseşte tablă de 0,3-0,5 mm şi panoul exterior de caroserie e prins în şuruburi, astfel încât în cazul accidentului să se deformeze şi să preia energia impactului şi să fie uşor de înlocuit după aceea.

    La o maşină modernă, tabla din care sunt făcute profilele “cuştii” din jurul cabinei e tablă de 2,0-2,5 mm dintr-un oţel foarte rezistent, sudată în puncte / afturi cu laserul şi întărită cu traverse tubulare plasate strategic (stâlpul A, portieră, stâlpul B, traversa de sub scaune, o altă traversă încorporată în bord) dar care sunt invizibile.

    Exemplu:

    – Mercedes-Benz W124 (1990) tamponat în spate şi împins în maşina din faţă. Portbagaj înfundat, capota faţă făcută acordeon, grila faţă spartă. Niciun element mecanic nu a fost afectat, nici măcar radiatorul sau ventilatorul său, maşina a plecat de la locul accidentului prin propriile forţe.

    ~Nautilus